2011. március 25.

MÁV levelek..hullanak


A MÁV örök barátom....bizonyítja az alábbi levelezésem vele, amely nemcsak a Magyar Nemzetbe motivált tárca bejegyzésre, hanem az origo " Tékozló homár"-ja is értékelt.
Íme:

Tékozló Homár

A MÁV-é 2009 legviccesebb vállalati hazugsága
2009.10.29. 12:36 | szily

Erős a mezőny, van még 2 egész hónapunk a remek 2009-ből, így nem állítom, hogy ez a levél lesz az idei nyertes, de az tuti, hogy nagy esélyes. Katalin elképedve látta, hogy a Szob-Budapest vonat elfelejt megállni a Nagymaros-Visegrád állomáson, ahol reggel 7:40 lévén egy rakás munkába és iskolába menő utas várakozott. A cserben hagyott fogyasztó panaszos levelére 2 hét múlva jött meg a zseniális, utánozhatatlan, szuperszórakoztató válasz: a vonat megcsúszott a nedves faleveleken. Nevessünk együtt hajtás után!

2009. október 15-én reggeli órákban "elfelejtett" megállni a személyvonat Nagymaros-Visegrád állomáson. Továbbhajtott, de később megállt. Aztán 5 percnyi tétlenség után otthagyva minden utazni szándékozót mégis elindult Vác felé. Az utasok értetlenül álltak az eset előtt. Tájékoztatást nem kaptak megfelelően, csak a panaszkönyvet kapták meg. Így írtam a MÁV osztályainak, hogy választ kérjek az esetre. A napokban kaptam meg válaszukat: "elcsúszott a vonat a leveleken" és "emelkedő" hátráltatta a szerelvényt a tolatásban. Kérem tekintse át a teljes választ az alábbiakban.

From: Katalin [mailto:x.katalin@gmail.com]
Sent: Thursday, October 15, 2009 11:03 AM
To: MVZ-PV_Fejlesztési Főosztály; Press; informacio@mav-start.hu; MAVZRt-HIK Észrevétel
Subject: ha a vonat nem áll meg az állomáson...

Tisztelt MÁV,

Szeretném tájékoztatni Önöket a mai napon ért meglepő eseményről:
Nagymaros-Visegrád állomáson várakoztunk 7.40-es Szobról érkező személyvonatra, amely a szokásos pár percnyi késéssel közelített is az állomás felé. Jött, jött, majd lelassítás nélkül igen lendületesen tovább is haladt és jó pár száz méterre az állomástól megállt. Mindenki ledöbbenve figyelve a kissé humoros, ám groteszk jelenetet. Vártunk. Tájékoztatás semmi. Senki sem indult neki a síneknek, hiszen balesetveszélyes, valamint túra ruházatban sem jár a többség dolgozni. Így 5 percnyi meglepődés után láttunk valami mozgolódást. Úgy tudom laikusként ilyenkor visszatolatás megoldható. Ehelyett a kalauz lendületes karjelzéssel elindította a vonatot Kismaros felé, semminemű jelzés nélkül. És ha valaki mégis elindult volna a sínen a vonat felé?

Az állomáson dolgozó jegypénztáros kissé sután megpróbált arról tájékoztatni, hogy ez van, nem tud mit tenni. Panaszkönyvet ajánlotta. De ez nem az ő hibája azt gondolom. De akkor ki a felelős ezért?

Több mint 100 ember áll az állomáson és kénytelen volt későbbi vonattal bemenni munkahelyére, iskolába stb. Ki fogja megtéríteni a kárt? Ugyanis a munkaadók nem túl toleránsak a bejárós dolgozók késésével. Hogyan történhet ilyen eset? Egyszerűen elaludt a vonatvezető, így alakult? Nem értem ezt a folyamatot? Hogyan engedhetik meg maguknak, hogy ilyen munkaerőt foglalkoztassanak? Nem beszélve arról, hogy ezért mi utasok fizetünk, nem is keveset. Értetlenül állunk utastársaimmal a történtek előtt. Volt olyan ismerős, aki a tárgyalását késte le, valaki csak később ért be az irodájába. De mindezt azért, mert a vonatot kezelő személyzet elnézett valamit? Hogyan működik Önöknél a felelősség? Mert ez kissé ugyan komikus, de elég felelőtlen lépés volt, jól gondolom?

Köszönettel várom szíves magyarázatukat a történtekért.

Tisztelettel:

Katalin

---------- Forwarded message ----------
From: MÁV-TRAKCIÓ Press
Date: 2009/10/28
Subject: Válasz Katalin észrevételére - Gy.130-174/2009. (ha a vonat nem áll meg az állomáson...)

Tisztelt Katalin!

Gy.130-174/2009.

Az Öntől 2009. október 15-én érkezett észrevételben foglalt esetet a MÁV-TRAKCIÓ Zrt. megvizsgálta, ennek alapján az alábbi tájékoztatást adja. A 2009. október 15-én közlekedő 2147. sz. vonat 60 km/h-s sebességről történő fékezéskor a vizes faleveleken megcsúszott, ennek következtében Nagymaros-Visegrád megállóhelyen a peron mellett nem tudott megállni. A mozdonyvezető az előírt utasításoknak megfelelően engedélyt kért a visszatolásra, azonban az enyhe emelkedő ellenében sem tudott visszatolni a szétkenődött faleveleken. Ezt jelezte a szakaszirányítónak, illetve a jegyvizsgálónak is. A mozdonyvezető egyeztetés után tovább közlekedett a vonattal. A mozdonyvezető az utasításoknak megfelelően járt el – szándéka szerint az utasok érdekeit is figyelembe véve. A MÁV-TRAKCIÓ Zrt. a sajnálatos körülményekre tekintettel (visszatolatás meghiúsulása) ezúton kér elnézést a kellemetlenségek miatt.

A kártérítéssel kapcsolatban kérjük, hogy vegye fel a kapcsolatot az illetékes MÁV-START Ügyfélszolgálattal (eszrevetel@mav-start.hu).

Üdvözlettel:

MÁV-TRAKCIÓ Kommunikáció


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése