2018. január 5.

...ha elmúlik karácsony


A karácsonyi ajándék vásárlási láz erősen megtorpant december 24-től, s kezdetét vette az angolos "boxing days", azóta akció felirattal a szemünk helyén járunk. 
Ám mi történik a megvásárolt ajándékokkal, melyek duplán kerültek tulajdonba, nagyok, kicsik, nem érkeztek meg, de kifizetésre kerültek, azaz a angyal logisztika manifesztálódott a kereskedelmi szolgáltatónál és biza ottan nem angyalok ülnek.
Előre megsúgom: az ő szemükben is megjelent a pénzjel...


A kereskedelem, az online piac és a banki szektor mesterhármasának együttműködése indította el ezt a karácsonyi utáni történetet:

2017. december 19-én már javában ment a leárazás a H&M online webáruházban, jobbnál jobb és kedvezőbb akciós ruhák, otthon termékek. Esti órákban gyorsan vásároltam is három terméket, kosárba tétel, fizetés online bankkártyával, s már kész is vagyok. Megsúgom évek óta vásárolok webáruházukban.
A vásárlásról megrendelés visszaigazolás is megérkezett, várható szállítási dátum pár nap múlva volt esedékes.

December 21-én kaptam egy e-mail, melyben tájékoztattak arról, hogy törölték a megrendelésemet.
Ülök naiv szemekkel, hogy mi történt, mert biza én nem kértem a törlést. Még egy e-mail valóban törölték a megrendelést, s fogadjak el fájdalom díjként 10% kedvezményt.:
NAGYON SAJNÁLJUK
RENDELÉSE TÖRLÉSRE KERÜLT
Egy technikai hiba következtében nem tudjuk kézbesíteni csomagját. A rendelés törlésre került a rendszerünkben, amiről korábban egy másik e-mailben már értesítettük Önt. A kellemetlenségek miatt, kérjük, fogadjon el tőlünk egy 10% kedvezményre jogosító kupont, amelyet következő vásárlása alkalmával használhat fel a következő kóddal: 



A kedvezmény nagyon kedves, de az első kérdésem az volt és hol a kifizetett összeg, melyet zároltak a kártyámról?
Ennek kiderítése érdekében néhány levelet váltottam az ügyfélszolgálattal. 
Az eredmény: 

H&M-nél fontos a visszajelzésed!
Mondd el nekünk mi a tapasztalatod ügyfélszolgálatunkkal ezen a linken keresztül.


Kedves Katalin!
 
Köszönjük a gyors választ!
 
A zárolás feloldása 21-én történt meg rendszerünkben.
 
Arra szeretném kérni, hogy ha továbbra sem látja netbankjában az összeget, kérem vegye fel a kapcsolatot bankjával,  mert ők azok akik biztos információkat tudnak mondani Önnek!
 
Sajnos teljesen bankfüggő mennyi idő alatt oldódik fel ez az összeg.
 
Köszönjük a megértését!
 
Fanni
 
H&M Ügyfélszolgálat


Ekkor az ember már cseppet begorombul, hiszen ekkor már január 3-a volt és elmúltak az ünnepek, a bank négy órán belül jóváír normális esetben. A megrendelt, majd törölt termékek ára még a H&M markában, vagy a banknál?
Banki szolgáltatómnak felvetettem a problémát és gyors tényállást kértem. Fel is hívtak és tájékoztattak minden szavamat felveszik..aminek utólag örvendek. 
Hiszen náluk biza nincsen a pénz, de látják, hogy a H&M bankja nem oldotta fel a zárolást. Persze ne izguljak, mert húszon valahány napon automatikusan feloldják. 
Ergo a H&M bank korántsem adott utasítást a feloldásra, s emiatt a pénzem valahol a virtuális térben van. Kértem a bankot, hogy ezt írásban is adja ki a tény megállapítást.
Nem tette.
Az e-mail nem biztonságos
Felajánlották a faxot.
A fax minden otthoni lakásban van ugyebár..s az biztonságos.
De megoldja az ember, munkahelyre kéri az ember lánya a szupertitkos banki faxot.
Ám nem kapja. 
Helyette a bank fél órán belül ismét hív, nem nekem küldi a tájékoztató faxot, hanem a H&M bankjának.
..öhöm..
Velem nem kommunikál, de elkéri a másik banktól.
Ha jól számolom a 8 nap munkanap eltelt, a megrendelés törlése két nap alatt történt meg.
A pénzem a virtuális létben kering.
A '29-es válságot és világháborút megélt nagyanyám bölcsen megmondta, hogy az a tuti amit megfogsz, megnézel, s úgy viszed haza.

Konklúzió:
Megrendelést visszaigazol, majd töröl?
Pénzt elfogad, pár napig tartja valahol?
Bankok csak egymás között kommunikálnak ?

S persze ott a kérdés: vajon karácsonyra tervezett ajándék volt-e a csomagban..

Nem kérem!
Mert ezt már tavaly és azelőtt megtanultam, hogy ajándékot egy hónappal előtte minimum meg kell rendelni..
öhöm az aliexpressről:)S megérkezett!








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése