2012. szeptember 11.

100%os előleg, avagy "Gyula... messze a legjobb"

Fenti idézet: forrása: Hunguest Hotel Erkel akciós ajánlatának szlogenje.

Pár hete- mondván, hogy idén kimaradt a nyaralás az üdülési csekk meg csak összegyűlt elhatároztuk, hogy magyar honban szerencsét próbálunk. Egy "kiemelt" hétvégére esett a választásunk: október 20-21-22, azaz 2 éj. Cél állomás Gyula, ahol a cukrászda százéves, a turizmus fejlesztésről ódákat zeng a sajtó és szakma.
Hol szálljunk meg?
Hát az x éve bevállt Hunguest hotel hálózatba, hol másutt? Törzsvásárlók vagyunk rakat ponttal, tapasztalattal. Gyakorlatunk, annyira mechanikus már, hogy egyből a központba küldtem az árajánlatkérést és vártuk a választ. vártuk.VÁRTUK.
Meguntam, türelmetlen lettem, írtam közvetlenül a szállodának. Válaszoltak egyből.
Hosszas levelükből nem sokat idéznék: ár jó, hely van, foglalják. Csupán egy ki szösszeneten akadt meg szemem a megrendelőlap elolvasása után:
Megrendelése esetén fizetési mód: szállodánk 100% előlegfizetésre tart igényt

-készpénz
-hitelkártya/bankkártya
-a vendég nevére szóló üdülési csekk formájában (sérült, lejárt üdülési csekket nem fogadunk el)
-SZÉP kártya - kérjük előre jelezni! (K&H, MKB és OTP által kibocsátott)
-A PSZÁF állásfoglalása szerint 2012.01.01-től nem tudunk Egészségpénztári számlát kiállítani!
Várjuk szíves visszajelzését ajánlatunkkal kapcsolatban 2012. 09. 02-ig, mellyel reméljük sikerül elnyernünk tetszését.
Szobák már csak korlátozott számban állnak rendelkezésre!
Bármilyen további kérdéssel kapcsolatban örömmel állunk szíves rendelkezésére.
Válaszát, megrendelését  várva,
Öhöm, volt kérdés...  
Elsőként: mégis hány napot kaptam gondolkodni? 2 egész nap! hétvégét aktuális esetben?
2. Előleg? és ha üdülési csekkel fizetnék? Amit  a a helyszínen ír alá a felhasználó ezzel is igazolva személyazonosságát?
3. 100%-os előleg, jól értem? az nem a teljes összeg, azaz az jogilag nem is előleg.
+1 a törzsvendégcentrum jó pár nap késéssel más árajánlatot adott, lassabban, rosszabbat. Csalódtam. megírtam nekik, hogy inkább a szállodával folytanám a tárgyalást. 

Közvetlenül a szállodától is csak módjával kaptam választ ill.a megrendelőt. Elolvastam, a szemem megakadt az alábbi részleten, idézem:
A fizetendő összeg 100%-át 2012. szeptember 25-ig szíveskedjen a saját névre szóló Üdülési csekket szállodánk részére értéklevélként, ajánlott formában elküldeni.
Köszönjük!
Kérjük küldje el postai címét, hogy az előleg beérkezéséről értesíthessük Önt számla formájában.

Az előleg beérkezéséről tájékoztatni fogjuk Önt megadott elérhetőségeinek egyikén.

 Ismét rákérdeztem: NORMÁLISAK???Most komolyan postán küldjem el az aláírt üdülési csekket?? Értékbíztosítva persze. És bizzak meg a magyar postaszolgálat hírnevében, hogy oda is ér? Vagy utazzék el esetleg Gyulára face-to-face lefoglalni?

Ők bizalmatlanok, de én nyugodtan adjam fel levélben a teljes összeget?
És a 100%-os előlegként címezve?
Definiáljunk egy cseppet:
Mi az előleg?
Az előleg, a vételár azon része, amit a vevő első részletként fizet az eladónak. A további részletek fizetésének módjáról pedig megállapodnak.

Definiáltam..és választ kaptam:

Kedves..... Úrhölgy! (ha ezt Görög Ibolya látná felvenné mintapéldának)
Utána kérdeztem vezetőimnél, és azt a választ kaptam, hogy kiemelt, ünnepi időszakra való tekintettel a foglalás 100%-át kell kifizetni előlegként.
Köszönöm a gyors választ és a címet.
Bármilyen további kérdéssel kapcsolatban szívesen álok rendelkezésére.
Üdvözlettel:
értékesítési munkatárs

Hunguest Hotel Erkel****/***
H-5700 Gyula, Várkert u. 1.
 
Begurultam volna? Most őszintén?? 
Nem úrhölgyeztem, kedveseztem:

Kedves .....!

Köszönöm figyelmességét. Nem kívánom további 
kérdéseimmel bosszantani, de őszintén nem értem az eljárást a szálloda 
vezetősége részéről. 

Ha szeretném ezúttal levásárolni a törzskártya pontok számát a a megrendelés teljes értékében, akkor mit tudnak ajánlani?

A törzsvásárlói kártyánkon szereplő pontok száma ugyanis fedezi a szolgáltatás összegét. 

Nem értem ezt a fokú bizalmatlanságot a Hunguest Hotel részéről!!!
A postai csomag legyen bármennyire biztosítva az is elveszhet- ebben az 
esetben a Hotel mit tud mondani?Vagy talán személyesen foglaljam le és 
fizessem ki a 100%-os előleget? Nem gondoltam volna, hogy ilyen kis stílűek és rugalmatlanok,  azért mert hosszú hétvége(kiemelt) időszak van. 

Üdvözlettel: 
Közben a törzsvásárlói központ munkatársai is megéledtek, válaszoltak ismét pár nap késéssel/bizonyára más időzóna van Budapesten és Gyulán/.

2012. szeptember 4. 
Kedves Hölgyem,

A Törzsvendég Centrum hétvégén zárva tart, így olykor előfordul, hogy a szálloda hamarabb ki tud küldeni egy ajánlatot/visszaigazolást.
Köszönöm tájékoztatását, jó utat és kellemes pihenést kívánunk!

Tisztelettel:
 Laza....
(nem illik neveken röhögni, de csak annyit mondanék Nomen est Omen )

 
Este, ráértem, haza jöttem elmondtam kedvesnek, hogy úgy érzem ez így nem korrekt. Menék pár napra szállásolni, fizessek előre, bizalmatlanok, izguljak, hogy a posta odaér-e. Ők meg vígan szarnak rám, sőt még lazán be is szólnak..
Összeszedtem magamat és mindkét címre írtam egy rövid üzenetet:

Date: 2012/9/4
Subject: előleg 100% kifizetése üdülési csekkel
To: Törzsvendég Centrum <torzsvendegcentrum@hunguesthotels.hu>
Tisztelt Hunguest Hotels!
 
 
Párommal 2006 óta rendelkezünk törzsvásárlói kártyával hotel hálózatukba és mindig elégedettek voltunk a szálloda szolgáltatásával. Az elmúlt időszakban már inkább közvetlenül az Önök vonalán/azaz e-mailen) kértünk árajánlatot, mert a szállodák közvetlenül nehezebben voltak elérhetőek.Most mégis mást tapasztaltam, hogy ez kevésbé igaz. A múlt héten írtam Önöknek árajánlatkérést a gyulai Erkel hotelre vonatkozólag és mivel nem kaptam választ pár nap múlva felvettem a kapcsolatot a szállodával.
A hotel árajánlatát rendben találtuk és meg is rendeltük a szállás október 20-21-22-re.
Az ajánlatban azonban szerepelt egy rész, melyet nem igazán értettem, hiszeneddig még sosem tapasztaltunk hasonlót, ezért rá is kérdeztem.A szálloda 100%-os előleget kér, akár készpénz, akár üdülési csekk esetében.A gyakorlati megoldása az előleg 100%-os kifizetésének, hogy elpostázom a csekket a szállodának.Úgy érzem ez az módszer kissé bizalmatlan és eléggé gyakorlatlan megoldás.
Ugyanis, ha a szálloda feltételez bizalmatlanságot irányomban, akkor ugyanezt én is megtehetem.
 Ki tudja, hogy a postán feladott üdülési csekk (ajánlott levélként)
eljut-e a szállodához és az átveszi-e, valamint regisztrálja? Természetesen a számla ígéretével kecsegtetnek, amint megérkezik...de mi történik, ha elveszik a levél, bármennyire biztosított, hisz bizalmatlanságot ezután én is feltételezem.Talán a 100%-os megoldás az lenne, ha elutazok előre Gyulára kifizetni a szállás árát.A " 100%-os  előleg" kifejezéséről nem is beszélve, ugyanis,
olyan, hogy 100%-os előleg véleményem szerint félreérthető kifejezés és jogilag nem helyes. A vételár teljes kifizetését kérik, ugyanis az előleg a vételár bizonyos hányada.Ezidáig megbízható szálloda láncnak ismertem meg szervezetüket, de őszintén elgondolkoztunk, hogy ez lesz az utolsó alkalom. 
Így felmerül  a kérdés, hogy az évek óta összegyűjtött pontjainkat
szeretnénk beváltani ezen alkalomból, akkor hogyan oldható meg a "100%-os előleg" kifizetése?A kártyánkon rendelkezésre áll a tejes összege a szállásnak. Érdeklődnék, hogy  ha a szállást ebből szeretném rendezni mi a helyzet?

Köszönettel várom szíves válaszukat,
 
Választ nem kapkodták el, ezért rákérdeztem, hogy esetleg semmisnek tekintették levelemet?
Választ s kaptam: 
 
 torzsvendegcentrum@hunguesthotels.hu


date: Tue, Sep 11, 2012
subject: RE: előleg 100% kifizetése üdülési csekkel


Egyáltalán nem tekintettük semmisnek levelét, továbbítottuk azt az Erkel Hotelbe állásfoglalás céljából. Engedje meg, hogy idézzek az Igazgató úr leveléből válaszul az Ön kérdésére:

Azért vagyunk kénytelenek előleget kérni minden vendégünktől, egyénitől, csoportostól, mert igen nagy számú volt a múltban az utolsó pillanatos lemondás és a meg nem érkezés, amely során a szoba, vagy szobák ott álltak kiadatlanul, amivel kár érte a szállodát. Mi az ország szélén, igen rossz megközelíthetőséggel várjuk vendégeinket, ahol a beeső vendégszám elenyésző, azaz esélyünk sincs az üresen maradó szobák értékesítésére.
Az előleg kérése teljesen elfogadott a hazai és a nemzetközi gyakorlatban, sőt rengeteg olyan szálloda is van, ahol érkezéskor depozitot is elkérnek. Hogy mennyi szállodánk alkalmazza, nem tudom, de tudtommal mindnek kötelező lenne a szabályok alapján. Még a visszatérő törzsvendégeink is szorgosan postázzák az előleget, ebből problémánk alig keletkezik. Az 50%-os előleg mindennapos, de az ünnepnapokhoz kapcsolódó időszakokban (Húsvét, Pünkösd, stb.), csak 100% előrefizetése mellett fogadunk el rendelést. Az Október 23.-hoz csatlakozó hosszú hétvége nálunk a Kolbászfesztivál időpontja, ami igen keresett időszaka az évnek. Ez a gyakorlat tökéletesen bevált, biztonságot ad a vendégnek és nekünk is.”

Reméljük, hogy válaszunkat elfogadhatónak találja.
Megértését köszönjük.


Bizonyára csak én vagyok ilyen elégedetlen, türelmetlen bizalmatlan ügyfél.
Pénzéhségük érthető, és nem is rejtik véka alá. Hogy az ügyfélnek mi a jó? arról kevés a fogalmuk.
A biztonság egyfelől, hogy nem a postára kell bíznom ajánlott levélben több ezer forintot. 
Igazán meggyőző és egyértelmű, hogy a biztosra megy a szálloda, hulljon a férgese! Ide csak az gyün aki fizet.
Jelzem a kötbér minden szerződésükben fel van tüntetve: egy éj szállás ára lemondás esetén.
Hát ők 100%-ra hajtanak!

A Gyulai vendég éjszakákról én a tavalyi statisztikában növekedést olvastam, melyet boldogan ki is sajtóztak. Esetleg rossz volt a túl jó PR?
Éljen a szolgáltató központúság!
Kifizetem az előleget mielőtt félreértené bárki is, de előleget vagyok csak hajlandó! És az üdülési csekknél a személyes átadás létezik szerintem csak.  szép kártyát is küldjem majd el előre pin kóddal? ha lenne persze..
Egy kérdésem maradt csupán, statisztikailag:
A postások milyen arányban lesznek majd a Hunguest Hotelekben idén októberben?
Merthogy bizalmatlanságra alapoz a szolgáltatás...

 


1 megjegyzés:

  1. Magán hitelezői csoport vagyunk, amely segítséget nyújt Önnek.
    Bármilyen pénzügyi problémával kapcsolatban kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot.
    E-mail: markusgauthier10@gmail.com

    VálaszTörlés